Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Saturday, June 20, 2009

~TomYam MasaK KeciK Hati~

tengari tadi aku masak...
TomYaM caMpor - ader udanG+aYam+sotOng+saYUr broKoli hijaU+ketiaK jagunG(anak jagung kecik2 tu mek panGgil camtU.....huhuhu...)+bawang slice2+haTi Kecik
ia timbul pas meMasak sebab kenGkawan Umah takNak Makan TomyaM kawe masak....hukhuk..
tak tau sebab aper.....kawe masaK untuK semUa...denGan ati ikhlAs, suci, bersiH.....
sedih......hukhukhuk..
ermmm..kite teruskan citer yer..
assistant aku time masak tu ialah Miss Jane Doe..(tepuk2..)
baranG keperluan tuk masak semua dah bli semalam kat care4 mid valeY(thanks hubbY temanKan bli barang tat day muahhhah..)
tapi tak cukup lengkaP..so terpaksala mintak tolong Miss jane g kedai jap(area umah jer tak jauh pon, thanks ya..)
ermm..sementara Miss jane g kedai aku ciap2kan bahan2 tuk masak tu..
bila bahan semua dah ciap, operasi memasak campak mencampak dimulakan....
wah2....memang seronok masak nie...saya suke sangat masak(hati gumbira bila ingat kengkawan umah akan makan)
kalo nak tau aku memang ske masak bila ciap tu rase puas....!lagik2 orang yang makan nampak interested nak makan masakan kite tu.......ni lah hasilnya....
TaRaaaaaaa.............!!!!


(pic periuk ates dapor(ehe tak menyempat nak snap pic)

biaser2 jer..ehe...tak derla special mane pon kan...
pastu wat telur dadar plak...
pic untuk sesi masak telur tadak..
takyah la yer....korang semua penah tengok kan....
ehe..
pas masak aper lagik, makanlaaaa....
sambung citer sedih tadi..
aku masak kan banyak..so kawan2 umah tak makan lak..(actually,pagi2 diorang dah kuar ade bowling
tournament , cakap malam nanti diorang makan coz mungkin balik lewat,
tup2 diorang bli makanan luar*g pasar malam....)
so petang tadi aku col abang sayang suwoh amek TomyaM(bakal tunang+wife masak nie)
kebetulan die ade around KL..
so taPaukan die satu bekas, takdela membazir...
aku n miss jane makan untuk second round(dinner) abes dah..
...alhamdulillah...





4 comments:

Atiqah Adnan said...

nak masak nanti panggil-panggil lah orang sebelah.. leh tolong-tolong.. hee~

nice knOwing u mia...~

MiA said...

to kak tiqah:huhu..baeklaaa....

tQ coz sudi baca Blog owg..:)

..::jane doe::.. said...

kecik ati lg ke mek?huhuh...
biaser la lumrah org bujang duk ramai² cani,mcm² pe'el ader..
ape yg penting??-SABAR =)-

MiA said...

to miss jane : ehe..ape yg penting kerjasama..eh SABAR..