Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, June 24, 2009

~SeconD Day Puasa~

semalam pose lagik(23/06/2009)
cabaran tuk hari ni lagik horror...
kat opis Tak yah kate la..
keje banyaK jer..
orang2 Sengal masiH wujuD
selalu sengaJA nak naikKan kemarahan Aku....
ape Kes ntah diorang tu..
so aku masIh lagi bersaBar setelah ditenangkan Miss Jane..
hari2 berlalU dengan lambatnya..
aku rasa MAsa berJalan agak perlahaN...
sekejap2 tengok Jam..
awal lagik...lambat lagi nak balik.........
uwAAaaaaa......(takderla nanges camnie, dalam hati jerk la)
pastu tak tengok JaM dah..
akhirnYa jam menunjuKkan jam 5.3o petang....
yeh.....yeh.....! (aku bersorak kegirangan)petang tu aku balik Ngan sYa(seperti biase naik Bas)
miSS jane ada training lagik(balik sorang2)
dalam Perjalanan aku memiKir2 nak masaK ker nak beli jer..
better masAk, sempat lagi Nie..
so sebelUm balik ke umah aku menyinggaH kedai runcit jap..
tgok2 lauk apa yang ada..
aku decide nak wat ikan masak kicap jer laa..
sayur ada(ketiak jagung+brokoli+carrot lebih masak tomyaM ari tu maseh ada)
so aku bli ikan kembong 3 ekor+udang ckit nak wat rencah sayur+bawang kecil)semua berjumlaH RM3.80 sen..(murahnyerrr)
aku tanye abang kedai tu"udang nie bape ringgit"
die jawab"2o sen jerk"(ehe..die bagi murah sebab nak ngorat aku kot)
hahahaha(sile2 la gelak)
nak tau ape jadik bila aku sampai depan pintu Umah???
aku bukakla kunci manGGa pintu Grill..
nak masukla..tup2 pintu kayu tu kuncI......!
erghhhhhhhhh..
apesal kunci lak Nie..
before tak Pon(sebab rosak, tapi dah ok ari tu)
aku miss jane n sYa memang tak pernah ada kunci tu(apesal yang dikunci...???)
kalo nak kunci baGilah tau kan..
kite duk 1 umaH(apela naseB badan...)
so terpAksalah tunGgu(dalam setenGah jam duk depan pintu)
pastu Housemate Balik(dengan takda perasaan bersalah dalam hati)
masa Tunggu tu, Sya banyak advice aku(tenang ckit rasa)
dah masuk2 aku tunaikan solat, mintak pada Allah berikanLah kesabaran pada aku untuk menghadapi Manusia2 yang tiada perasaan ini, hanya kaulah yang Mampu untuk membalas segaLa perbuatan mereka..amin..(huah2, ayat tak tahan..)
pas solat operasi memasaK dimulakan..
dengan bantuan sYa, makanan dapat diciapkan before waktu berbuka..
so ni jerlah yang mampu aku masak(dengan tangan yang mengigil sebab Lapar..kuikui)



(sayur campor goreng)



(ikan kembong masak Kicap)

tak lama tu Miss Jane samPai..

kiteorang makan together2happY sanGat....

Lichinnnnnn.....

No comments: