Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Saturday, November 7, 2009

syukur + dugaan

salam semua...
saya ada berita baek dan buruk(bagi saya).....
selasa lepas saya dipanggil untuk mengambil surat agreement untuk permanent staff..
saya teramatla bersyukur ape yang saya tunggu selama nie dah ditunaikan...
saya bersyukur kerana diberi peluang untuk merasa menjadi permanent staff...
sebelum dapat berita nie saya dah fikir masak2 untuk berhenti kerja..
kerana kawan 2 yang sama batch dengan saya sudah dapat permanent..tapi saya tidak..
saya fikir jugak..dari saya bekerja demgan suasana yang tak selesa ni baek saya berhenti....
maybe ade rezeki lain kat luar sana..saya terima jelah kalo tak dapat pon..tup2 saya dapat plak permanent nie...dalam kegembiraan ade jugak kesedihan...
semalam lepas siapkan matikan stem untuk agreement permanent staff terus hantar ke HR..
balik2 opis dapat 1 email..saya adalah calon yang akan dimasukkan ke SHIFT...
pada waktu tu..saya rasa macam beban atas bahu saya...teramatla sedih...
benda yang paling saya tak suka iaitu bekerja shift........
dari awal dulu saya tidak sama sekali mahukan shift..
ada ketika saya kene masuk masa mula2 masuk TM..
tapi nasib saya baik, ada kawan lelaki mahu bertukar dengan saya..
dia faham dengan masalah saya..so dapatla tukar..
sekarang nie saya tak diberi pilihan..hanya perlu tunggu keputusan pihak atasan..
kalau saya kene paksa jugak masok..saya dengan paksa rela..
kene masokla SHIFT....kita tunggu dan lihat sajerlah...
adekah saya mampu untuk bekerja SHIFT..????
kalo tidak dengan rela hati saya akan meninggalkan TM nie...
tapi saya akan cuba untuk berikan yang terbaik..
ini semua dugaan tuhan...saya akan cuba dan terus cuba...
walaupun hati saya memberontak untuk terima semua nie..
saya pon dah tak sanggup hadapi masalah dengan kawan sekerja yang tak pernah fikir hati dan perasaan orang lain....
datang kerja lewat..suka MC, UL, separuh hari..dan paling malang sekali meninggalkan kerja yang sepatotnya dibawah tanggungjawab dia....

YA ALLAH KAU BERIKANLAH AKU KEKUATAN UNTUK MENGHADAPI SEMUA DUGAAN INI...AMIN.....

~luahan hati seorang manusia biasa yang punya hati dan perasaan yang setiap seorangnya mempunyai hati dan perasaan berbeza, janganlah anda samakan hati dan perasaan saya dengan kedudukan anda sekarang, setiap orang mahukan ape yang dimahukan tapi ape yang anda lakukan janganlah sampai menyusahkan orang lain, anda tidak akan kekal selamanya di situ jika diri anda hanya menyusahkan orang lain, suatu hari nanti pasti anda akan terima balasan yang adil di atas setiap perbuatan yang anda lakukan~

No comments: