Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday, February 23, 2010

~urusan Berjumpa Tok kadi~

jumaat lepas saya rushing balik ke SEPANG bersama tunang, naseb ada dia, kalo tak patah kaki ni takle nak kemana2 pon..lepas kerja pukul 5 teros ondaway to Sepang..MYVi boleh laju pon sampai 120km jer..bergoyang2 MYVi tu bila laju..kecot..hahaha..pastu kan siap compare kereta abah ngan tunangku...pastu suruh dia ikot camna abah bawak kereta,kene bersedia dengan apa2 pon so tangan dua2 kene pegang stereng..jangan pegang sebelah jer..tunang saya pon berlakon la cam abah bawak..sakit perot gelak tengok muka serius sambil pegang stereng kereta tu..

sampaI Bandar baru salak tinGGi dalm kul 6 lebih camtu..teros isik borang g jumpa ketua kampong untuk dapat signature borang bermaustatin. ni kene wat sebab IC lama masih alamat di SG.Besi(rumah lama).nak dijadikan cerita...saya g salah rumah,patot jumpa penghulu kampong tapi saya jumpa ketua kampong..bapak saya ni dah inform penghulu kampong anaknya nak jumpa petang tu,tapi saya ke rumah ketua kampong...huhu..saya dimarahi agak terok la..time tu depan tok kadi,tapi tok kadi cakap takder masalah pon..ketua kampong pon boleh juga...erMmmm..emo betul bapak saya ni..kadang2 saya tak faham peranGai dia..takperla walau macam mana pon baik buruk bapa saya..dia tetap abah saya..die penyayang..caring..tapi kadang2 cara tu salah...

tok kadi yang saya nak jumpa tu terlalu BZ dengan agenda dia,so malam tu terpaksa g rumahnya dalam kul 930malam..sampai dalam kul 10mlm..sementara tunggu tu,pas magrib g rumah mak andam,abah saya suruh test baju malam tu jugak,dia dah call mak andam tanya pasal baju,mak andam pon dah bawak balik baju dari kedai letak di rumah untuk saya cuba..kebetulan lelaki mak andam yang uruskan upah masak untuk kenduri kahwin saya nanti..abah bincang tentang masak2 ni..saya dan tunang test baju..dah selesai hal baju2 nie n masak2 nie..kami teros ke rumah tok kadi..

abah saya g ambil Pakcik yazid dan adik lelaki saya sebagai saksi..dapatla bertemu jua akhirnya tok kadi yang bernama MOHD JAINI..so dah disemak dan ditandantangan...selesai sudah la borang nikah saya...dalam kul 11 baru selesai semuanya..ada hal penting satu lagi dah takder istilah hantaran..hantaran akan jadi mas kahwin(seperti kelantan)..so masa akad nanti akan disebut nilai hantaran+masa kahwin...minumum mas kahwin untuk negeri selangor ialah 300...borang tu plak bapa saya akan hantar kat pejabat agama untuk minta kebenaran kelulusan..

kul 1am baru sampai di Pantai Dalam..naseb abang guard dah familiar sangat kami berdua..so boleh abang tunang masuk hantar saya..sepatotnya kereta yang takda sticker selepas pukul 12 takle masok..alhamdulillah...




sayang KAMU.....!!!!!!

2 comments:

aleena said...

hye there..

blog walking:)

wahhh in process 2 get married ya.
sgt best:)

MiA said...

hye..yup ngah bz terlampau..banyak benda tak wat lg...saya kenal awk ker?kalo tak leh kenal2...huhu..ada jugak org baca blog saya nie..ingat takder..:P