Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, July 27, 2009

~sePeTang di kebuN~

petang sabtu aku ada di rumaH wit my FamilY....

aku lepak2 duk kat luaR umaH..awal bulan ari tu family aku ader la bercucUk tanaM sikit...

adela taNah2 lebih kat halaMan umah aku tu...

mak n aBah ada tanam pokok sayuran..yang bleh dimakan...

cam terOng, bendi, pucuk ubi, cilipadi, tomato, serai....

yang telah membuahkan hasil cuma bendi n pucuk ubi, cili padi, serai..

yang lain semua dalam proseS lagi...

pokok nenas pon ade, yang tu hasil tinggalan jiran sebelom nie...

mak n abah aku memang minat bercucuk tanaM nie..

dulu masa di rumah lama kat brickfields lagi besar kebun kitorang..

ciap boleh jual lagi hasil tu..tapi yang kelakarnya...kalo kiteorang jual kat jiran2...

diorang takmau..tak makan la...macam2 alasan...

padahal jual murah2 jer..

bila nak bagi, ambik plak...

pelik kan manusia nie..

ehe..takperlah..last2 mak aku sedekah jer...

lagipon yang sonok2 nak jual tu Aku..

nak dapat duit belanja lebih...

ngEeee...

jomLah layan pic2 tanaMan yang tak seberapa nie....




nie pucuk ubi

ni pon tapi jenis lain ckit..
nie pokok bendi n kat pagar tu pucuk ubi
ni pokok terong yer

pokok terung berbariS..


ehh..ada buah dah..tapi tak masak lagi..

sebaris pokok tomatO..







2 comments:

..::jane doe::.. said...

nnt mu nk masak xyah sesusah beli kat kedai bwh lg dah,petik je kat ctu...save bajet,ehe...mu senang kawe pon tompang senang ;p

MiA said...

To miss Jane :

yurP..!
tersangatla JimaT..
mariLah kita menGamalkan aktiviti sihat nie..