Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday, December 4, 2009

menunggu..mari bercerita tentang tulang..

aih...mari kita bercerita sambil menunggu..

duk opis lg nie..
duk tunggu tunang saya..
maner la tak sampei2 lagik..
dpt msg katernyer kul 6 sampai...
ermm..maleh nak naek bas tuh...
kene diri lame2..saket kaki nie..
tu salah satu sebab saya pakai sandal comfort nie..
kalo tak hazab laaa...naseb jerk kalo sampai kat bas tu..
bas dah ader, bleh teros naik..

rabu ari tu kan ader check tulang..
anlene yang wat..saya try la..
saya tau kaki saya nie bermasalah..tapi tak penah g check up..
paling terok dulu pon penah bengkak coz otot saya luka..terkoyak..
amatla sakit..g berurut jer..takle gerak kaki nie..
kene lurus jer..bila bengkok sakit..
pastu sepatutnyer kene follow up ngan klinik fisioterapi..
tapi tak wat pon..dah baek, pas urut tu...tak g la..ehe..
tapi untuk jangka masa panjang tak ok la..jalan banyak jer saket..
kalo berdiri time kat dapor..nak masak la kan..
pon takleh lelame..jap2 curik2 duduk..
lenguh kaki nie..pedih...
bayangkan la tunggu bas tu baper lame..sabar jer lah..

ermm..tu la al-kisahnyer..
so skang nie kene minum susu..tataula bleh baik ker tak..
saya yg baru 23 tahun nie dah kurang kalsium..caner..
kakak opis saya tu ok jer..
ikot graf tu ader tahap hijau, kuning dan merah..
saya berada di tahap kuning nak masok merah...alahai...
muda lagi kak oi..dah ader risiko osteoporosis(betul ker ejaan ni)...
ermm..saya dinasihatkan makan banyak makanan yang ader kalsium..
contohnyer brokoli, cheese, yogurt, tempe, soya, tauhu dan tuna..
yang paling penting SUSU...tak sedap..hukhuk..
belilah satu paket tu RM20..
baru minum dua kali...hehehe....
saya campor ngan milo..

tengokla camner..hope saya sihat dan dapat tulang yg sihat dan kuat...huhuhu..

No comments: