Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, September 28, 2009

~raya kedua dan seterusnya..........~

lambat kan entry nie..
ari tu..tenet sengal kat umah....
so malas sangat nak update...

raya kedua pon jenjalan kat area lam kampong jer..
g umah wanteh n wancik n wancu...
tu semua adik beradik wan..
pastu g kampong tanjung kling..
kat pantai tu..
pastu teros balik sepang..
sampai umah dah malam...

raya kedua ketiga duk umah jer..
raya keempat family bakal tunang aku dtg beraya..
so ader wat makan2 ckit...

raya kelima pon takder g maner2..
cuma layan tetamu yang datang..
kawan2 abah..
Sjn.Fazilah, Pn.marina(majistret), Lkpl fauzaih(kak g)..
nie semua rakan sekerja abah..
kak g la yang akan tolong watkan hantaran aku..

raya keenam g kajang..
umah toksu ngan toktam..
tu pak sedara belah abah...
g pas solat jumaat..
pas balik tu g nilai square n nilai 3..
carik cadar ngan bunga tuk majlis aku nanti..

raya ketujuh..
toktam kajang datang umah..
coz mase g kajang ari tu die takder umah..
so dorang dtgla umah aku..
coz toktam akan jadi wakil abah nanti..
bincang2 sampai ke petang..
huhuhu..susahnyerrr....
ermm..nak wat majlis bukan senang..
cakap nak kene sopan..
last2 toktam ckp rase2nye tak dpt nak wakil..
tak confident katenyer..huhu..
so abah kenela carik pengganti lain..

malam tu plak..
ader wat barbeque..
macam2 ada...
lamb chop, daging bakar, sausage, otak2 pon ader...
cam biaser la makan ngan salad..
pastu aku ader wat puding karamel yang tak baper nak jadik..
tapi malam tu tak baper meriah..
aku dimarahi coz wat puding tu..
ermm..aperla naseb..aku wat tu untuk dorang gak..

ermmm..kenapa selalu ader salah faham antara aku dengan abah...
sedih.....
raya tahun nie raya yang paling moody skali...
aku tak kesah kalo terase hati ngan org lain..
tapi kalo dengan family..
memang terasa sangat....................
ermm..macam2 jadi dalm bulan syawal nie..
patot semua gembira...
aku...???ermm..tuhan jer yang tau...
sabar jerla............

tawa dalam tangisan..huhuhu....

2 comments:

❀aRaBeLLa❀ said...

amboi banyaknye plan tapi taruh le gambor ye pon..hehe

MiA said...

dear aRaBeLLa: hurmm..gambar semua tak cun pon..takyah ler tarok..huhu..ehe..senarnyer malas nak tarok..nanti tarok kemudian...:)