Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, August 11, 2010

~saLam Ramadhan~

salam..

hari ni semua umat Islan di seluruh dunia menjalankan ibadah puasa termasuklah diri saya..

tahun nie saya tak lagi berpuasa dengan rakan2 di rumah sewa tetapi dengan suami..dah kahwin kan so kene hadap suami la..berdua-duan sahaja..Opps..silap! bertiga actually...baby pon kena puasa..ni hari pertama..tunggu dan lihat sajalah reaksi dari perot saya macam mana..

buat pengetahuan semua saya memang tak ganti puasa tahun nie..bukan sengaja..tapi sebab alahan yang terok dan masalah gastrik..gastrik saya dulu dah baik tapi dapat semula time pregnant..so nanti saya kenela bayar fidyah dan ganti puasa bila dah sehat sepenuhnya nanti..hope saya tak apa2 lah hari nie..kakak ofis ada bagi tips untuk bertahan masa berpuasa untuk saya dan baby..lepas solat subuh baca surah Al-ikhlas sebanyak 21 kali dan letakkan ibu jari masa baca tu..insyaallah saya boleh..!!baby juga yer..

malam tadi dah siap2 kunci jam..siang sayur,ikan..basuh siap2..ikan pon taruk garam kunyit siap2..pagi nanti masak nasik n teros masak jer..cepat kan..menu sahur tadi nasik berlaukkan ikan sela masak kicap+bayam tumis air+telor dadar..simple dan mudah..air pulak teh o panas..tak lupa pada buah kurma..makanan yang paling sehat dan sunat dimakan waktu sahur dan berbuka..saya makan 3 biji..saya bangun pagi tadi pukul 4.15am..awalnyer..teringat masa bujang..bangun lambat ajer..makan pon simple2..telo mata dan serunding je tapi nasik bertambah2..erMmm..kenangan tu semua kan..

so Buka nanti nak jamah apa pula yer..nanti kita fikir-fikirkan..kepala pon dah berat jer ni..lepas sahur tak tido pon..cuma baring2..si suami sempat tido..sabar jelah..

semoga hari ni berlalu dengan pantas..hehe..yang penting saya sukses mengerjakan ibadah puasa nie..insyaallah..amin...

No comments: