Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, August 12, 2010

~1st Ramadan wit husBand~

salam to All...

semalam yang berlaku sangat mencabar bagi saya seorang ibu mengandung....mencabar keimanan, kekuatan dan akal fikiran...


start tengahari kepala rase macam nak pecah..terlampau sakit..angin dalam perot dah naik kepala..gastrik...dah lama tak kene penyakit nie..last saya kene time belajar dulu..sebelum kahwin ada jugak kene bila terlalu stress..

saya asik berbaring di surau..tapi sakit kepala tak hilang cuma berkurang saje..bukan boleh dibawa tido..satu jam setengah baring..kerja ditinggalkan..nasebla kalau bos nampak saya asik hilang ajer..walopon raser dah tak larat sangat puasa diteruskan jugak..selagi saya tak pitam selagi tu saya mampu bertahan..lepas tu saya dah start muntah-muntah..hanya buih2 putih yang keluar..sakit..perot sakit..tekak pon sakit...

bila la nak waktu balik kan..boleh berehat2 kat rumah..walaupon tempat kerja nie boleh balik awal saya tetap balik lambat..tunggu si suami..si isteri tak mampu nak balik sendiri..huhuhu..dari awal pregnant lagi..ulang alik kerja dengan suami..suami pula naik kereta first ramadan..tersekat dalam jam kat batu tiga shah alam lagi..pukul 6pm baru sampai kat tempat kerja saya..

nak dijadikan kisah pula...jalan pantai bharu pon sangatla jam tahap gaban..lampu isyarat tu rase2 dah dekat 20 kali bertukar hijau merah..hijau merah..kereta kami masih tak bergerak..kalau bergerak pon macam siput..saya di sebelah dah sakit kepala dan muntah2..dah takde benda dah dalam perot ni..tapi nak muntah..tahan jerla..lagi berapa jam nak berbuka dah..

tahu pukul berapa sampai rumah???dah 715pm..sampai2 teros g bazar yang jauhnya hanya perlu berjalan kaki..tapi kabanyakan makanan dah habis..licin..kuih muih pon takder..last2 beli nasik lemak biaser..tu jer pon tinggal..ngan ayam percik..tak lama azan pun dah masuk..kami masih di bazar...tengah pening2 tu jalan la g ke kedai air...sampai turn saya..air gula dah abis...aperla nasib badan..last2 balik rumah ajer la..minum air yang ada di rumah.....wuwuwu...

dalam hati rase nak nanges..1st day ramadan saya sangatla menguji diri nih.....sabar dan teros sabar..badan dan perasaan melayang-layang..huhuhu..berbuka dengan air masak dan 3 biji kurma..nak makan pon takder perasaan..perot rase macam takle terima..tapi gagahkan juga..demi baby dalam perot ni..kesian dia seharian die menahan lapar..bergerak2 pon kerap je..lapar agaknya..lepas makan 3 4 suap nasik..minum air masak..rase dah kenyang..maybe angin dalam perot masih mengisik perot yang kosong ni..taknak keluar..

pas makan duduk kejap, mandi , solat magrib..lepas tu saya dah tak mampu nak buat ape..kepala berat..perot masih mual..last2 tido..pukul 1pagi bangun solat isyak..huBby yang tengah tido terpinga-pinga ingat saya solat subuh..hehehe..


pukul 4.30am pula saya bangun..siapkan makanan untuk sahur...tengokla macam mana pulak hari ni..harap saya lebih kuat..Ya ALLAh moga kau kuatkanlah hambu mu ini...amin...

2 comments:

..::jane doe::.. said...

cian mu..kawe doakan mu dapat puasa dengan sempurna,dan dikurniakan kesihatan yang baek je sepanjang bulan ramadhan ni..dan baby juga moga² sabar juga menahan puasa ni..amin

MiA said...

dear Jane :amin...tq ya..org pon doakan mu sukses untuk harungi ramadan ni..:)