Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Sunday, August 2, 2009

~pelaburan janGka masA panjanG~

pagi sabtu ari tu dah kuar..
bagun kul 7.30am..
mand2 ciap2..
tp abe sampai lmbat...
bila abe sampai..ingat nak g sarapan dulu kt maner2 tapi dah lewat..
so perjalanan diteruskan..
tup2 kat trafic light menara Tm tu..
jam giler...
erMmm..
punya nak elak jalan jam konon..
ikotla jalan lain..
tapi Hampeh..
same gak....
tensiOnnnnn.....!
tapi naseb ade abe yang cuba tenanGkan aku..
ngeeEe..aku memang tak ske jam..
senarnye nak masok tol smart..
tapi aku tanak coz jalan tu cam kecik jer..
aku takot tempat sempit...
so terpaksa melalui jam tu..
tersangatla seksa....
Polis tutup jalan nak ke istana..
erMm..ape kes ntah...
orang yang nGek tu salah coz nak wat perhimpunan HARAM kot..
tuh pasal polis tutup jalan...
orang cam kite nie kuar nak g berjalan terpaksa harunginye...
hai Rakyat Malaysia..tak reti2 insaF ker....
nak jadik cam dulu2 ker...
sampai darurat...dahla ngan H1n1 lagik...
aku nie terbabas tulis lak..
senarnaye nak citer g kulim agrotech kat bulatan kampong Pandan..
nampak tempat tu..betul tepi tu...
aku g situ nak wat pelaburan sikit...
nak tambah2 duit untuk kawin...
abe bg modal..aku tolong laburkan jer...
abe dah masok gak..
tapi yang nie untuk aku....
sangatla special...
belum kawen dah dapat someting camnie...
so dah sampai tu tunggu turn untuk sign agreement..
mase menunggu tu aku g jenguk2 tempat cacing tu diternak..
mase g tu dorang ngah proses baja hasil dari cacing tu...
lepas tu aku pon start membaca agrement tu..
bg duit pastu baru sign...
pastu ciap kene lafaz akad lagik...
mase tu dah 1230 perot lapar sangat..
kawan abe ajak makan kat Kg.baru..
tis is first time aku makan kat situ..
dah bertahun dok kl..
tak pernah makan situ...
hihi..
memang spesel...
banyak giler lauk..
aku makn nasik lauk ikan pari bakar+ulam2+sipot sedut(ngidam gak nie, dh lama tak pekena)
air kelapa jug besar..
hihihi..
memang kenyang......
dah kenyang balikla.......
kat bawah nie pic2 yang sempat disnap...zaSssssssssss...


makan time..!!!!
lastly g makan kat kg baru...
time sign agreement
teks untuk akad jual beli
agreement
salah satu artikel yang masuk lam paper
baja yang siap dibungkus
sudut pameran
itu cacing la....
bekas2 yang mengandungi cacing
proses membuat baja...



2 comments:

..::jane doe::.. said...

minat jugak nk wat,tp xde modal lg buat mase ni... :'(

MiA said...

To Miss jane :

takper2..
kumpul wet dulu..
dah cukup nant labor k...